Det har varit och är fullt upp på Optimal Service vilket är oerhört glädjande – det är en utmaning att serva nya kunder och samtidigt säkerställa att alla befintliga får samma höga servicenivå som dom har vant sig med – en utmaning vi är väl förberedda på och gärna tar!
Jag är mycket stolt över alla våra kompetenta, effektiva och engagerade medarbetare – vi har 100% fokus på våra kunders intressen varje dag varje timma!

Detta har hänt senaste halvåret:
Lokal etablering i Trestad (Uddevalla, Trollhättan, Vänersborg):
Optimal Service Väst har gjort ett förvärv av ett mindre fastighetsbolag(Gutens Fastighetsservice AB, etablerat 1999) för att få en stabil start på vår satsning i regionen. Vi har nu påbörjat en lokal expansion genom att kommunicera med våra befintliga rikstäckande kunder om att vi nu också finns tillgängliga lokalt i Trestad. Hans Stahre, ansvarig för Optimal Trestad, med team kommer definitivt också bidra till expansionen då deras goda rykte och lokala nätverk kommer generera nya kunder och fortsatt nöjda kunder.
Senare i år kommer en liknande etablering ske i Borås för att få lokal närvaro i detta strategiskt viktiga område, denna expansion sker utan företagsuppköp.

Nya Hovås:
Nya Hovås med dess ägare Next Step Group påbörjade ett samarbete med Optimal Service gällande yttre fastighetsskötsel i januari, 2017. Nu är samarbetet utökat till ett komplett FM-uppdrag (Facility Management) där vi även ansvarar för tekniska driften med stort fokus på en hög servicenivå till kommersiella hyresgäster(butiker, restauranger, skola, kontor) samt driftoptimering/effektivisering. Vi assisterar även med fastighetsförvaltning.
Att påbörja ett samarbete genom att få ansvar för vissa FM-grenar för att sedan få ett utökat förtroende är ett förlopp som vi på Optimal Service värderar högt. Det visar att vår arbetsmetod med starkt fokus på engagemang, service och kundnytta är prioriterat hos våra kunder.

Eurostop, Halmstad:
Eller Hallarna som köpcentrumet heter sedan 2/10, har även dom valt att utöka vårt samarbete genom att komplettera vår befintliga bemanning med ytterligare en fastighetstekniker på halvtid året ut, med möjlighet till förlängning.

Mellby köpcentrum:
Vi har här ansvarat för tekniska driften och övrig FM i ett par år och nu skedde ett ägarbyte per 1/10, 2017. Vi är mycket glada över att nya ägaren, Granen Fastighetsutveckling, valt att fortsätta med Optimal Service som ansvariga för den tekniska driften samt delar av fastighetsförvaltningen. Vi ser en spännande framtida potential med Granen som har ett stort fastighetsbestånd även i andra regioner.

Skandia:
Skandia Fastigheter kontaktade Optimal Service i fjol gällande deras planer om att anlita ett företag för att hjälpa dem med teknisk drift av Backa2(Backaplan Göteborg) samt Solkatten(Köpcentrum i Lerum). Optimal Service vann denna upphandling och har sedan april, 2017 en fastighetstekniker på heltid för dessa objekt, i avtalet ingår även jour dygnet runt samt möjlighet att nyttja Optimal Service
övriga tjänsteutbud.
Skandia Fastigheter har under ett antal år endast använt sig av interna resurser gällande fastighetsteknisk drift och vi tycker därför att det känns oerhört roligt och hedrande att Optimal Service valts som extern leverantör.

Beijer Bygg:
Optimal Service har skrivit kontrakt med Beijer Bygg gällande fastighetsteknisk drift. Avtalet gäller för Optimal Service samtliga tre huvudregioner och sträcker sig från Stockholm till Malmö. Totalt innefattas ett 40-tal Beijer Bygg-enheter i avtalet och i uppdraget ingår:
– Tekniska ronderingar
– Styr- och Regler
– El, VVS och Vent
– SBA
– Felavhjälpande underhåll in- och utvändigt

PEAB:
Optimal Service har fått sitt första uppdrag för PEAB där vi ombesörjer in- och utvändig fastighetsskötsel för BRF Kolla Trädgård i Kungsbacka under garantitiden efter nybyggnationen.

SBC (Sveriges Bostadsrätts Centrum):
Optimal Service har i många år haft ett framgångsrikt samarbete med SBC och det fortsätter utvecklas kontinuerligt. Senaste halvåret har fler BRF:er tillkommit:
Brf Naturlyckan (38 Lgh), Brf Hembygden (50 Lgh) och Brf Vårvinden (56 Lgh)
Optimal Service utför fastighetseknisk drift in- och utvändigt för SBC.

Team Optimal:
Huvudkontoret i Mölndal har förstärkts med HR ansvarig, Linda Forssbaeck samt Ekonomiassistent & IT, Tim Wangson. Linda har många års erfarenhet inom service och personalansvar och har redan hunnit blivit mycket uppskattad av våra kunder och medarbetare.
I Tims roll ingår även att implementera och administrera WSP’s program DeDu. DeDu är en programvara för ärendehantering, tillsyn, skötsel, besiktningar och planerat underhåll av fastigheter. Ett flertal större företag inom fastighetsförvaltning använder samma program och investeringen i
DeDu medför att Optimal Service kan arbeta på ett modernt, digitalt, systematiskt och kontrollerat sätt med teknisk fastighetsförvaltning. Investeringen i DeDu ligger helt i linje med Optimal Service strategi att leverera strukturerad och högkvalitativ fastighetsförvaltning till stora och medelstora kunder.
Linda och Tims tjänster är nytillsatta för att skapa förutsättningar för fortsatt expansion med bibehållen service och kvalitet till våra kunder såväl som medarbetare.
Vi är nu 55st medarbetare på Optimal Service varav 15st tillkommit senaste halvåret.

Tillbaka till Nyheter